søndag 7. mars 2010

Bloggen

Dette er min følge-blogg.

5 kommentarer:

  1. Hihi. Dette var en fin blogg!! :)

    SvarSlett
  2. Hei
    Tusen takk for kjempe hyggelig kommentar på bloggen min.
    Persiennene er fra Jysk
    Ha en super fin torsdag

    SvarSlett
  3. hei frøken.

    takk for hilsen inne hos meg. :)

    jeg har ikke bilder, men jeg må tipse om et spisested i ei sidegate til Strøget: Tight. Nyyydelig mat og tøff innredning. Rankes som 5. beste spisested i Køben.

    Ellers er Stilleben en liten morsom interiørbutikk i parallellgata til Strøget. Google, så finner du. (Det er Avdelingens lille favoritt.) Flere morsomme butikker og kafeer i denne gata)

    For en kopp kaffe når du er i Rundetårn-området, finn Paludan bokcafé. (google) Jeg skal se om jeg får laga innlegg før du drar :)

    og så er jo Illums bolighus (ikke store Illum shoppingsenter, men det egne bolighus like ved) et must for interiør/designinteresserte.

    Kaffebarkjede Amokka kanskje du finner en filial av?

    Ellers finnes et par morsomme brukt/retro/designklassiker-butikker i Bredgate, rett ved Nyhavn (på høyre side av veien rett etter Nyhavn)

    Vi var forresten innom flere stasjoner av kjeden JOe and the juice for litt styrkedrikk i løpet av shopping/traskeseansene.

    kos dere!
    (alltid litt vind og småsurt i Køben, ta med gode sko og vindjakke!)

    beste hilsner fra
    Åpent hus

    SvarSlett
  4. hei Frøken
    ah - vet hvordan det kan være med standard 70-talls hus..!
    vet ikke om jeg har så mange råd å komme med.
    Vi følger stort sett arkitekturen og linjene i det huset vi har overtatt - slik det står.
    har man lyst å gjøre noe nytt, er det nok best å kontakte arkitekt, som ev. kan drodle og gi noen ideer først, for ev. siden å lage ei skisse dere kan bruke.

    store vindu er jo prima sånn generelt. så hvis huset og tomta tillater er det jo alltid flott. men det jeg ser også er viktig, er at rommene innenfor fortsatt lar seg møblere. vinduer setter jo også noen begrensninger.

    lykke til med å gjøre det beste ut av det man har - ting blir vel aldri optimalt, gjør det?

    tenker at det er viktigst at det er mest slik du ønsker det inne.
    det er jo tross alt der man er mest!

    beste hilsener fra
    Åpent^hus

    SvarSlett
  5. hei frøken. takk for hilsen inne hos meg.
    kom på en klestørkeløsning jeg nettopp kom over. Får ikke lagt ved bildelenke her, men Ikea har et greit et som kan henges på vegg. Hvis du gir meg epostadressa di, kan jeg sende bilde :)
    apenthus@gmail.com

    SvarSlett